Rēzeknes novada uzņēmēji smeļas pieredzi pie blakus novadu uzņēmējiem

7. septembrī Rēzeknes novada uzņēmēji devās Rēzeknes novada pašvaldības organizētā pieredzes braucienā, lai viesotos pie blakus novadu uzņēmējiem, smeltos pieredzi, iedvesmu un aprunātos par reālo situāciju uzņēmējdarbībā, veiksmēm un neveiksmēm. Pieredzes brauciens uzņēmējiem tiek rīkots otro gadu, šogad apciemojot Madonas novada uzņēmumus SIA “Lancori”, “Meistars Sarkaņos”, SIA “PLŪKT” un Varakļānu novada uzņēmumu “VARA KLĀNI” (SIA “Brovar”).
Uzņēmējiem SIA “Lancori” apmeklējums bija abpusēju pieredzi veicinošs, jo tā bija arī viņu pirmā pieredze apmeklētāju grupas uzņemšanā. SIA “Lancori” audzē un pārstrādā ķiplokus, ražo dažādas ķiploku garšvielas. Uzņēmums dalījās pieredzē par vietējo zemju apsaimniekošanu, uzsvēra nepieciešamību piedalīties dažāda mēroga izstādēs – tas ļauj apskatīt un smelties idejas, satikt līdzīgi domājošos un saņemt vērtīgus padomus, kā arī tika atzīta konkursu nozīme – tādā veidā SIA “Lancori” tikuši pie bezmaksas zīmola tēla izstrādes. Tāpat uzņēmums atzina, ka svarīgi ir ieguldīt e-mārketingā – arī paši izveidojuši mājaslapu, kā arī uzsvēra darbošanās sociālajos tīklos nozīmi, īpaši pašiem stāstot par produktu.
“Meistars Sarkaņos” iepazīstināja ar dabas velšu bagātību un to, ko tās var sniegt cilvēka veselībai, cik daudzveidīgi produkti izveidojami no tā, kas aug mums apkārt. “Meistars Sarkaņos” pirmsākumi meklējami bērnības pieredzē, ievācot un apstrādājot drogas, bet tieši īstajā laikā radās īstā motivācija ar to nodarboties profesionāli. Uzņēmuma galvenā vērtība ir produktu piedāvāt maksimāli bagātu ar vērtīgiem vitamīniem.
SIA “PLŪKT” ir liels uzņēmums, kas lielāko daļu produkcijas eksportē. Tie ielauzušies vēl neizmantotā nišā – kā Latvijas dabu un īpašo ziemeļnieku kultūru caur tējām nodot tālāk pasaulē. Uzņēmums sniedza vērtīgus padomus par sevis nepazaudēšanu uzņēmējdarbībā – par savu paša vērtību ielikšanu uzņēmumā, pilnīgu pieturēšanos pie uzņēmuma vērtībām, starp lielo skrējienu – laika atlicināšanu sev un ģimenei, nenobīšanos un sarežģītu situāciju risināšanu radošā veidā. 
SIA “Brovar” zīmols “VARA KLĀNI” ir vietējās identitātes produkts. Tas ir veiksmīgs stāsts, kā pašu spēkiem radītas garšas nu asociējas ar plašāku teritoriju. Arī te – no vienas idejas otrā, bet ar mērķi ir radīta uzņēmējdarbība. Zīmolā ietvertas galvenās vērtības, visi pieliek roku. Te uzņēmēji smēlās pieredzi arī juridiskajos jautājumos, kā ir būt mazajam ražotājam, kā brīvā laika nodarbes padarīt par daļu no uzņēmuma tēla, kā sazināties ar klientu, kā uzņemt ciemiņus, un kā tikt pāri aizspriedumiem un sadarboties ar apkārtesošajiem uzņēmējiem, informēja Rēzeknes novada pašvaldības uzņēmējdarbības attīstības speciāliste Liāna Runča.