Valsts SIA “Latvijas Valsts ceļi” publicējuši karti ar šogad plānotajiem ceļu būvdarbiem. Latgalē plānoti dažādi ceļu darbi – gan asfaltbetona seguma pārbūve, gan asfaltbetona seguma atjaunošana, gan grants seguma divkārtu virsmas apstrāde. Remontēs un atjaunos arī vairākus tiltus. Šie darbi tiek finansēti no Valsts budžeta.
Latgales plānošanas reģionā šajā būvdarbu sezonā atjaunos segumu uz valsts galvenā autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) posmā no Spoģiem līdz Vasiļovai (113,05.–119,9. km). Šajā gandrīz septiņus kilometrus garajā posmā atjaunos asfaltbetona segumu, veicot profila labošanu un ieklājot dilumkārtu. Darbu ietvaros paredzēts arī atjaunot ceļazīmes un ceļa signālstabiņus. Darbus veiks PA “Binders” par līgumsummu 1 186 900 eiro (ar PVN), būvuzraudzību nodrošina SIA “ACM Projekts”.
Asfaltbetona segumu atjaunos vēl trijos reģionālo valsts autoceļu posmos. Uz reģionālā autoceļa Līvāni–Preiļi (P63) no Rožupes līdz Sutriem (13,45.–21,54. km) darbus par 1 565 910 eiro (ar PVN) veiks PA “Roadeks un Ošukalns”, būvuzraudzību – SIA “ACM Projekts”.
Šogad periodiskā seguma atjaunošana desmit kilometru garumā plānota reģionālajam autoceļam Kārsava–Ludza–Ezernieki (P49) no Pudinavas līdz Pušmucovai (7,19.–16,75. km). Projekts paredz asfalta dilumkārtas izbūvi un sakārtot drošības barjeras. Šis posms 2005. gadā ir pārbūvēts, izmantojot ERAF līdzfinansējumu. Būvdarbus veic SIA “Vlakon” par līgumsummu 1 544 804 eiro (ar PVN), bet būvuzraudzību – OU “Teede insenerid”.
Savukārt reģionālajam autoceļam Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) pārbūvēs pirmos 12 kilometrus.
Tāpat šogad plānoti darbi vairākos valsts vietējo autoceļu posmos. Ceļa Vecpils–Biķernieki–Bramanišķi (V687) posmam no 6,58. līdz 9,03. km, kas iet arī cauri apdzīvotai vietai Biķernieki, šogad noņems apaugumu, atjaunos ūdens novades sistēmu un labos profilu ar karstā asfalta metodi, bet jau 2025. gadā veiks virsmas apstrādi un uzklās horizontālo apzīmējumu ar termoplastiskiem vai aukstplastiskiem materiāliem. Darbus veiks SIA “Vlakon”, līgumsumma – 392 332 eiro (ar PVN), būvuzraudzību nodrošina – AS “Ceļuprojekts”.
Vēl trim ceļu posmiem veiks grants seguma divkārtu virsmas apstrādi: autoceļam Krāslava–Izvalta–Šķeltova–Aglona (V636) no Izvaltas līdz Šķeltovai (10,01.–19,31. km), autoceļam Ričiki–Kivdolova (V525) no Kivdolovas līdz autoceļam P49 (0,00.–6,99. km) un autoceļam Dagda–Andzeļi–Ezernieki (V616) no Dagdas līdz Andzeļiem (1,62.–9,83. km).
Pirms divkārtu virsmas apstrādes tiek atjaunotas ceļa nesošās konstrukcijas un ūdens atvades sistēma, attīrot grāvjus un caurtekas, izpļaujot krūmus, noņemot nomaļu apaugumus, novēršot autoceļa seguma iesēdumus un bedres un izveidojot kvalitatīvu grants nesošo virskārtu. Atbilstoši sagatavoto grants virskārtu apstrādā ar bitumena emulsiju. Pēc tam uz bitumenētas virsmas viendabīgi noklāj rupjāka izmēra šķembas un šķembu kārtu veltņo. Otrajā slānī virsmu vēlreiz apstrādā ar bitumena emulsiju, uzklāj smalkāka izmēra šķembas un visu vēlreiz veltņo. Apstrādātais segums turpina formēties satiksmes ietekmē. Divkārtu virsmas apstrāde nepalielina ceļa nestspēju. Autoceļa seguma noturība ir atkarīga no satiksmes noslogojuma. Uz dubultās virsmas apstrādes autoceļiem nedrīkst driftēt un veikt pārgalvīgus manevrus, tas var bojāt seguma virsmu.
Pārbūvēs arī tiltu pār Dvieti uz vietējā autoceļa Jēkabpils–Dignāja–Ilūkste (65,69. km). Tiltam plānots veikt jaunas brauktuves konstrukcijas izbūvi, kas ietver jaunu seguma kārtu un ūdens novades sistēmas izbūvi. Uzstādīs arī jaunas drošības barjeras, izbūvēs gājēju ietvi, kā arī tiks novērsti bojājumi tilta nesošajām konstrukcijām un veikti citi darbi. Satiksmi būvdarbu laikā organizēs pa pagaidu apbraucamo ceļu un tiltu, ko izbūvēs blakus esošajai būvei.
Latgalē kopumā pieciem tiltiem atjaunos konstruktīvos elementus, lai laikus novērstu ekspluatācijas laikā radušos defektus un palielinātu tilta kalpošanas laiku.
Aprīļa sakumā darbi jau sākti Ludzas novadā, kur atjaunos tiltu pār Istras upi uz vietējā autoceļa Lauderi–Vecslabada–Šķaune (V545) (6,93. km), kā arī Rēzeknes novadā uz autoceļa Varakļāni–Nagļi–Žogoti (V592) (19,6. km), kur uzlabojumus veiks tiltam pār Rēzeknes upi. Darbus plānots pabeigt līdz jūnija beigām.
Būvdarbu laikā pāri abiem tiltiem būs nodrošināta autotransporta un gājēju satiksme, bet jārēķinās ar ierobežojumiem:
• uz tilta pār Istru braukšanas ātruma ierobežojums – 40 km/h, platuma – 3 m;
• uz tilta pār Rēzeknes upi satiksmi organizēs pa vienu joslu ar pagaidu luksoforu. Ātruma ierobežojums 30 km/h, bet platuma – 3 m.
Maija otrajā pusē darbus sāks arī uz tilta pār Rēzeknes upi uz valsts galvenā autoceļa Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12) (107,22. km), kur paredzēts atjaunot bojātās barjeras, remontēt brauktuves konstrukcijas betona virsmu un deformācijas šuves.
Šī paša būvdarbu līguma ietvaros diviem tiltiem atjaunos margas un barjeras, kas bojātas ceļu satiksmes negadījumos: ietves margas uz tilta pār Dubnu autoceļa Līksna–Kalupe–Vecvārkava–Rožupe (V678) 27,74. kilometrā; tilta pār Vārnieni drošības barjeras uz reģionālā autoceļa Balvi–Kapūne (P47) (11,40. km).
Būvdarbus veic SIA “Rīgas tilti” par līgumcenu 492 720,19 eiro (ar PVN). Būvuzraudzību nodrošina SIA “Būvju profesionālā uzraudzība”.
Gundas Katrīnas Voveres teksts