Logotipā ir vara un aramzemes/ maizes brūnā krāsa
“Gaišiem būt un varēt!” – tā skan jaunā Varakļānu pilsētas/ novada devīze, kas kopā ar Varakļānu novada vizuālās identitātes pamatelementiem vienbalsīgi tika apstiprināta Varakļānu novada domes 26. janvāra sēdē.
Idejas autors par vienotas pilsētas/ novada vizuālās identitātes izstrādi ir Varakļānu novada domes deputāts Viktors Vilkaušs. 2022. gadā tika izveidota darba grupa, kuras sastāvā bija Varakļānu novada domes deputāts Viktors Vilkaušs, Sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komitejas priekšsēdētāja Līna Nagle un novada uzņēmēja ar ilggadēju pieredzi zīmola vadībā – Anete Urka. Ar līgumsaistībām par zīmola vizuālo pamatelementu izstrādātāju tika apstiprināts uzņēmums SIA “STARIS”, kuru vizuālās identitātes projektā pārstāvēja Māris Staris. Viņa virsvadībā ir izstrādāti tādu Latvijā pazīstamu zīmolu vizuālās identitātes kā Origo, Amber Beverage Group, Abavas, Linstow Baltic, Aerodium, u.c.
Tika organizētas intervijas ar dažādām iedzīvotāju grupām. Jaunizveidotā devīze – gaišiem būt un varēt – ir apliecinājums Varakļānu pilsētas un novada cilvēku spējām, gribai un ambīcijām, kas pierādītas darbos un sasniegumos. Jaunā logotipa pamatā ir ideja par Varakļānu ģeogrāfisko novietojumu trīs nozīmīgu ceļu krustpunktā (Madona, Rēzekne, Jēkabpils). Līdztekus veiksmīgajam novietojumam Varakļānu vārds ir ierakstīts vēstures lappusēs ar gaišu, izglītotu dažādu profesiju izcilnieku darbību novadā un ārpus tā. Logotipa grafiskā daļa ataino ideju par Varakļānu stratēģiski izdevīgo atrašanās vietu, vienlaikus no V burtiem veidojot starus, kas izplatās no Varakļānu centra, simbolizējot varakļāniešu labo darbu un talantu starojumu. Logotipā iekļautas divas krāsas (vara krāsa un aramzemes/ maizes brūnā krāsa), tā simbolizējot novada un iedzīvotāju vērtības, sasniegumu mirdzumu un vēsturisko mantojumu, kā arī novada zemes spēku un auglību.
Lai noritētu veiksmīga jaunās devīzes un zīmola iedzīvināšana novada ikdienā, Varakļānu novada pašvaldība ir izstrādājusi vizuālās identitātes lietošanas standartus un noteikumus. Ziņu aģentūra LETA, atsaucoties uz pašvaldības Sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komitejas priekšsēdētājas Līnas Nagles teikto, vēsta, ka jaunās identitātes izstrāde maksājusi 2480 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.