Iedzīvotāji sociālajos tīklos diskutē par tramvaja krāsojumu
Daugavpilī taps tramvaji, jo pašvaldības uzņēmums “Daugavpils satiksme” noslēdza līgumu ar Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcu par jaunu tramvaju vagonu ražošanu.
Interneta vietnē www.daugavpils.lv rakstīts, ka uzņēmums uzbūvēs četrus četrasu tramvajus par 7,4 miljoniem eiro (bez PVN). Tas ir Eiropas Kohēzijas fonda, valsts un pašvaldības projekta “Videi draudzīga un integrēta mobiliāte Daugavpils pilsētā” finansējums.
Tā kā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai tā ir jauna uzņēmējdarbības nozare (šobrīd tas tikai remontē un modernizē dzelzceļa lokomotīves), tad daugavpilieši tramvaju ražošanai visu nepieciešamo (detaļas utt.) piegādās no Vācijas, Čehijas un Polijas. Visi četri vagoni būs uzbūvēti līdz 2023. gada beigām.
Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova stāsta “Latvijas Avīzei”, ka pakāpeniski uzņēmums modernizēs iekārtas, lai attīstītu tramvaju ražošanu ne tikai Daugavpilij, bet arī Austrumeiropas tirgum. Jāiestarpina, ka Daugavpils satiksmes parkā ir 45 tramvaju vagoni, no tiem jauni ir nepilni 50 %.
Daugavpils domes priekšsēdētājs Andrejs Elksniņš savā Facebook kontā sarīkoja aptauju, kādam jābūt jauno tramvaju krāsojumam, un dažās dienās bija pausti vairāk nekā 300 viedokļi. Interesantākās idejas bija par konkursu skolās, lai bērni, kuri ir radoši, izdomā tramvaju vizuālo ietērpu, vai arī tās varētu būt vietējo mākslinieku oriģinālgleznas. Dažiem diskusijas dalībniekiem nav paticis, ka A. Elksniņš ilustrācijai izvēlējies tramvaju, kura krāsas, viņuprāt, atgādinot Krievijas karoga krāsas. Andrejs Elksniņš skaidro, ka šādi tramvaji kursē kādā Čehijas pašvaldībā. Iedzīvotāji aicina rotāt tramvajus ar Baznīcu kalna zīmējumu, pilsētas ģerboni, pilsētas karoga krāsās, var būt arī Latgales karoga krāsas. Ir arī praktisks ieteikums – vagonos neiebūvēt kāpnes līdz paaugstinātiem sēdekļiem, tāpēc ka veciem cilvēkiem grūti uzkāpt, jāizvēlas tāda krāsa, lai neredz dubļus, putekļus. Citam daugavpilietim nepatīk, ka jaunos tramvajus, sevišķi to logus, aplīmē ar reklāmām. Ir arī replikas, ka nedrīkst būt dzelteni–zila krāsa. “Varētu padomāt par tramvaju pilsētas krāsās,” rosina Gintars.
Egitas Terēzes Jonānes teksts