Kopš augusta ir izbūvēti 5 km pastāvīgā žoga
Aktīvi norit pirmās kārtas būvdarbi uz Latvijas–Baltkrievijas ārējās sauszemes robežas 83,9 km garumā. Kopš augusta ir izbūvēti 5 km pastāvīgā žoga, bet kopumā būvdarbi norit 28,1 km garumā no atmežotajiem 57 km, informē VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ) valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.
Notiek zemes planēšanas darbi 12 metru platā robežjoslā un tiek veidota nepieciešamā infrastruktūra, lai izbūvētu robežjoslu ar patruļceļiem un laipām. Tāpat jau ir izbūvēti četri tilti pār vairākām pierobežas upēm. Palielinoties atmežotajai teritorijai un pabeidzot infrastruktūras darbus, žoga izbūve paātrināsies piecas reizes – līdz vienam kilometram dienā. Aktīvi notiek zemes sagatavošanas darbi – celmu laušana, frēzēšana, caurteku, ierakumu un uzbērumu izbūve. Tāpat saskaņā ar Nodrošinājuma valsts aģentūras un AS «Latvijas Valsts meži» iesniegto grafiku ir atmežoti 57 km no pirmajā posmā atmežojamajiem vairāk nekā 80 km.
Projektā kopumā paredzēts izbūvēt Latvijas–Baltkrievijas valsts robežas joslu 173 km garumā. Pirmā kārta 85,9 km garumā tiks pabeigta līdz 2023. gada pavasarim, bet otrā kārta 63,9 km garumā – līdz 2024. gada pavasarim. Paralēli pirmo divu kārtu projektēšanai un izbūvei norisinās trešā – Daugavas – posma tehniskās specifikācijas izstrāde.